woensdag 30 april 2014

Barok en vintage

Een paar weken terug gaf ik een workshop inkttechnieken met de inktpads van Stampin' Up! Omdat het inkt op waterbasis is, kun je er goed mee werken op aquarelpapier voor bijvoorbeeld inkleuren. Maar ook een achtergrond maken gaat heel erg goed. Ik heb heerlijk zitten experimenteren, onder andere met deze kaart, die de workshop niet haalde, maar ik vind 'm zelf erg apart geworden.

Voor deze kaart gebruikte ik een stuk aquarelpapier en daar stempelde ik de Beautifully Baroque stempel op, en bestrooide deze gelijk met roze (Melon Mambo) embossingpoeder. Na het verhitten sprayde ik het aquarelpapier goed nat met water, en heb ik  met de brayer en tempting turqouise inkt de het papier gekleurd. Met het very vintage stempelwiel en dezelfde kleur inkt heb ik toen over de achtergrond gestempeld toen deze opgedroogd was. De inkt hecht zich niet aan de roze afdruk, dus die blijf je goed zien.

Met de distress tool heb ik de randjes van het papier een "gescheurde" look gegeven. Melon Mambo cardstock vond ik mooi als basis.

Morgen laat ik een kaart zien die de workshop wel haalde en vertel ik je over een superleuke actie, die morgen ingaat bij Stampin' Up! Ik hoop je morgen op mijn blog terug te zien!

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk Marit, prachtige kaart! Ben benieuwd naar morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze kleuren vind ik super. Ik ben zelf niet echt van de barok maar dit vind ik wel prachtig:) (Klinkt wel tegenstrijdig maar snap je me?? ). De techniek spreekt me erg aan; ik moet die workshop ook eens volgen:).
    Fijne avond!
    Liefs,
    Stella
    X

    BeantwoordenVerwijderen